Afdelingen

Ribbel Rups

Sloebers

De sloebers zijn de jongsten onder ons. Zij zijn welkom vanaf 6 jaar. Samen met de leiding duiken ze onder in een fantasiewereld vol spelletjes en gekke opdrachten.

Mazzel

Speelclub

De Speelclub zijn echte rambo's. Kampen bouwen kunnen ze als de beste en voor een stevig bosspel hebben ze ook geen bang. Deze rambo's hebben een leeftijd van 8 tot 10 jaar.

Sjoe Pap

Rakkers

De leden van onze derde afdeling (De 10-12 jarigen) zijn nog echte "Rakkers". Ze durven al wel eens wat kattekwaad uithalen, de leiders ambeteren. Maar het zijn toch opperbeste mannen.

Flamm en Spetter

Toppers

De Toppers hebben de leeftijd van 12 tot 14 jaar, de puberjaren starten hier! Het mag dus allemaal wat ondeugender. Met de fiets naar een leuke plek rijden, om daar allerlei spelletjes te spelen, te ravotten, of zelfs een poging wagen om de Steentjesbeek over te fierljeppen...

Bob de Bever

Aské's

De Aské's hebben de leeftijd van 14 tot 17 jaar. Deze jongens gaan op zoek naar stevige uitdagingen en gaan ze dan ook niet uit de weg. Na deze uitdagingen is er zeker nog tijd voor lekker te chillen om hun stoere verhalen aan elkaar te vertellen.

Leiding

leiding

Dit is de leeftijd waarop jongeren zelf leiding worden. Een grote verantwoordelijkheid, waarvan ze erg veel leren.

Wat is Chiro?

een jeugdbeweging die zich inzet om kinderen en jongeren op een speelse manier te vermaken. Nieuwe vriendjes maken, leuke spelletjes spelen, ravotten, verhaaltjes vertellen, jezelf leren ontdekken en zó veel meer... Iedere zondag kan je bij ons terecht van 14.00u - 17.00 u om jezelf helemaal uit te leven. Iedere week is er weer wat anders.

Lid worden!

Ben je nog niet zeker of chiro wel iets voor jou is? Kom dan aan het begin van het chirojaar in september zeker een kijkje nemen. Als je daarna de kriebel te pakken hebt kan je jezelf inschrijven.

Lidgeld

Ons lidgeld bedraagt 35 euro. Dit dient voor de verzekeringen en het vieruurtje op zondag.

Uniformen

Ons uniform bestaat uit een groene t-shirt en een blauwe pull. Je kan deze aan het begin van het Chirojaar aankopen. De pull en t-shirt zijn verplichte kledij voor onze leden maar daar stopt het niet bij natuurlijk. Er is ook nog de niet verplichte Chiro broek en nog vele andere chiro merchandise die je kan aankopen bij de Banier.

Kamp

De kers op de taart van het hele jaar is natuurlijk het bivak, elk jaar van 21 tot 31 juli trekken we met zijn allen naar ergens in het mooie Belgenland waar we tien dagen (of zeven voor de Sloebers) Chiro houden. Alle info hierover vind je in het kampboekje.

Generic placeholder image

Voor dringende vragen kan je op facebook altijd een berichtje sturen.

Hoofdleider

Dries Aernouts: +32 472 24 26 21

Siebe De Cuyper: +32 470 26 89 61

Stamnummer